وجه تسمیه مسجد الاقصی
مراد از "مسجد اقصی"؛
به قرینۀ جمله " الذی بارکنا حوله " بیت المقدس است . و کلمه " اقصی"از ماده " قصو "
واین ماده به معنای " دور" است .اگر بیت المقدس را مسجدالاقصی نامیده بدین جهت
است که این مسجد نسبت به محل زندگی رسول خدا (ص) و مخاطبینی که با اویند از
مسجدالحرام خیلی دور است.زیرا محل زندگی ایشان شهر مکه است که مسجدالحرام
در همانجا است .
+ نوشته شده در چهارشنبه ۱۳۹۹/۰۲/۳۱ ساعت 2:13 توسط م.ه.جالوی نژاد
|
سلام به همه ی کسایی که دوستمون هستن و کسایی که قراره دوستمون بشن....