ضلالت به دست خدا است از باب مجازات
مسئله هدایت و ضلالت ؛
تنها بدست خداست .و هیچ یک از آن دو بدون مشیت خداوند محقق نخواهد شد.منتها
آنکه پیروی از حق نمود و با آن عناد نورزید،خداوند هدایتش می کند و هر که او را انکار
نموده و از هوای خود پیروی کند خداوند گمراهش می کند .پس گمراه کردن خداوند ،از
باب مجازات و کیفر و بعد از کارهای خلافی است که آدمی به اختیار خود انجام داده باشد
،نه ابتدایی و بی حساب. ص20
ترجمه تفسیر المیزان-جلد12-چاپ 25
+ نوشته شده در پنجشنبه ۱۳۹۹/۰۲/۲۵ ساعت 17:8 توسط م.ه.جالوی نژاد
|
سلام به همه ی کسایی که دوستمون هستن و کسایی که قراره دوستمون بشن....